عناوین:

  • آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست؟
  • نحوه انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب
  • واحدهای آژانس دیجیتال مارکتینگ
  • معیارهای انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب

در این جا روش‌های انتخاب صحیح یک آژانس دیجیتال مارکتینگ را به شما معرفی کرده‌ایم

خرداد 19, 1399
چگونه یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب انتخاب کنیم

پیش‌بینی می‌شود شرکت‌های تجاری در سال ۲۰۲۱ چیزی حدود ۱۲۱ بیلیون دلار هزینه تبلیغات اینترنتی کنند. یعنی ۶۰٪ افزایش نسبت به سال ۲۰۱۶! برای بسیاری از کسب و کارها انتخاب یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب که پاسخگوی نیازها و چشم‌اندازشان باشد کار آسانی نیست. سالانه هزاران فرد و شرکت، شغل و کسب و کار خود را به دلیل اعتماد به آژانس‌های بازاریابی نامناسب از دست می‌دهند.

تبلیغات فضای مجازی نسبت به بازاریابی سنتی اثرگذاری بالاتری دارد؛ زیرا:

  • دسترسی به آن جهانی است.
  • هزینه کمتری دارد.
  • نتایج آن قابل‌اندازه‌گیری است.

در سال‌های اخیر، شرکت‌های تجاری سراسر دنیا، توجه ویژه‌ای به تبلیغات فضای مجازی می‌کنند، این توجه به اندازه‌ای است که پیش‌بینی می‌شود در سال 2021 هزینه تبلیغاتی شرکت‌ها نسبت به سال 2016، افزایش 60 درصدی داشته باشد.

 

تجزیه و تحلیل تبلیغات - افزایش تبلیغات اینترنتی نسبت به تبلیغات سنتی

 

از همین‌رو، دانستن اینکه چگونه یک آژانس بازاریابی دیجیتال مطلوب را انتخاب کنیم دارای اهمیتی زیادی است. زیرا همزمان که باعث تقویت آگاهی از برند شما می‌شود به کسب و کارتان برای جذب مشتریان جدید نیز کمک می‌کند.

به شما اطمینان می‌دهیم که با مطالعه این مقاله بهترین تصمیم‌گیری و انتخاب را برای فعالیت‌های دیجیتال مارکتینگ خود خواهید داشت.

 

آژانس دیجیتال مارکتینگ چیست و چه فعالیت‌هایی را انجام می‌دهد؟

متخصصان حوزه مارکتینگ، برنامه‌نویسی،

مهمترین خدماتی که آژانس‌های بازاریابی دیجیتال ارائه می‌کنند عبارتند از:

  • بهینه‌سازی موتور جستجو (SEO)
  • PPC مارکتینگ (Pay Per Click)
  • ویدئو مارکتینگ
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • ایمیل مارکتینگ

هدف از تمامی این اقدام‌ها جذب مشتری مورد نظر و بهبود وضعیت این کسب و کارها در فضای مجازی است.

 

کارها و فعالیت های یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب

 

حال به نظر شما یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا بتوانیم به آنها اعتماد کنیم و بخش مهمی از فعالیت‌های مارکتینگ خود را به آنها بسپاریم؟

 

برای انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب باید چه مواردی را در کسب‌وکار خود بسنجیم؟

در درجه نخست باید بدانید کسب و کار شما نیاز به چه خدماتی در زمینه دیجیتال مارکتینگ دارد. برای پاسخ به این سؤال باید ابتدا نوع کسب و کار خود و انواع مشتریانی که با آن‌ها سر و کار دارید را مشخص کنید.

در قدم بعدی، برای سنجش و انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب باید معیارهای زیر را بررسی کنیم تا بعد از همکاری پشیمان نباشیم!

1- ابتدا باید نیازهای خود را ارزیابی کنید

 ببینید از طریق دیجیتال مارکتینگ می‌خواهید چه چیزی به دست بیاورید. این ارزیابی می‌تواند به شما بگوید این آژانس در مسیر دستیابی با اهدافتان چه نقشی ایفا می‌کند.

2- قبل از انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب، مخاطب خود را بشناسید

مطمئن شوید مخاطب هدف خود را به طور کامل می‌شناسید. متخصصان دیجیتال مارکتینگ می‌توانند در این زمینه به شما کمک کنند اما در نهایت این شمایید که باید اطلاعات ارزشمندی مثل موارد زیر را درباره مخاطبتان به دست آورید:

  • از کدام شبکه‌های فضای مجازی بیشتر استفاده می‌کنند؟
  • چه نوع محتوایی را بیشتر دوست دارند؟
  • در چه فعالیت‌هایی مشارکت می‌کنند؟
  • علایقشان چیست؟
  • چه چیزهایی برایشان نامطلوب است؟

3- اهداف اولیه خود را تعریف کنید

کسب و کار شما چه کاستی‌هایی دارد و یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ چه کمکی به بهبود این کاستی‌ها می‌تواند بکند؟ آیا مشکلتان ترافیک وبسایتتان است؟ هر کدام از این اهداف به خدمات دیجیتال مارکتینگ مربوط به خود نیازمند است:

  • افزایش آگاهی از برند و موقعیت‌یابی تخصصی در یک جایگاه: بهترین کانال‌هایی که به این منظور وجود دارند بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، اینفلئونسر مارکتینگ و مارکتینگ محتوا مثل کتاب‌های الکترونیکی
  • اعمال فروش: نمایش تبیغات و PPC
  • نسل پیشرو: PPC و ایمیل مارکتینگ
  • آموزش مشتریان آینده‌نگر: گزارش‌های خبری، مارکتینگ محتوا مثل ایبوک‌ها، وبینارها و وبلاگ‌نویسی
  • درک هزینه‌های مربوطه: آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ برنامه‌های قیمت‌گذاری تعریف شده خود را دارند و می‌توانند یک قیمت‌گذاری ویژه کار شما را ارائه دهند. دانستند هزینه‌ها به شما کمک می‌کند تا هزینه‌های مارکتینگ خود را بودجه‌بندی کرده و ببینید به کدام خدمات نیاز و توانایی هزینه‌های کدام یک را دارید.

احتمالاً فقط بخشی از استراتژی‌های مارکتینگ برای کسب و کار شما کارایی داشته باشند، پس باید هدف‌گذاری مشخصی از کار و مقاصد خود داشته باشید. وقتی اهداف خود – بازتعریف برند خود، افزایش بازدیدکنندگان وبسایت و..- را درک و تعریف کرده‌اید اکنون آماده‌اید تا به صورت فعال به دنبال آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب خود بگردید.

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ از چه واحدهایی تشکیل می‌شود؟

یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب دارای ساختار سازمانی چابک و سرزنده است که شامل:

  • واحد امور مشتریان که نشان دهنده میزان اهمیت به مشتریان است.
  • واحد تحلیل و داده‌کاوی که دارای تیم‌های حرفه‌ای و مسلط به یادگیری ماشین و داده‌کاوی و.. است.
  • واحد طراحی و گرافیک باعث افزایش تاثیرگذاری تبلیغات کسب و کار شما در نظر مخاطبان می‌شود.
  • واحد زیرساخت و سرور امکانات لازم را برای بارگذاری بدون تأخیر و کاهش نارضایتی مخاطبان داراست.
  • واحد خلاقیت ایده‌های خلاقانه باعث بهبود برند شما می‌شود.

 

برای انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب باید چه معیارهایی را در نظر بگیریم؟

شما باید به پیشینه آژانس‌های دیجیتال مارکتینگی که درباره آن‌ها تحقیق می‌کنید نیز توجه داشته باشید. آیا توانسته‌اند به مدعیات خود جامه عمل بپوشانند؟ بهترین روشی که می‌توان درک کرد آیا یک آژانس مارکتینگ برای شما و اهدافتان مناسب است کارنامه‌ای است که قبلاً از خود به جا گذاشته‌اند. به عنوان مثال:

  • اگر شما برای مارکتینگ محتوا به دنبال یک آژانس دیجیتال مارکتینگ خوب هستید نخست ببینید آن‌ها چگونه وبسایت خود را راه‌اندازی کرده‌اند؟
  • اگر می‌خواهید آن‌ها را برای مدیریت شبکه اجتماعی خود به کار بگیرید، سری به شبکه اجتماعی آن‌ها زده و میزان موفقیت آن را بسنجید.
  • در مورد SEO نیز ببینید رتبه آن‌ها در سرچ موتورهای جستجو در چه وضعیتی است؟ آیا در صفحه نخست گوگل اثری از آن‌ها موجود است. اگه با شعارهایشان فاصله دارند احتمالاً شما نیز به اهدافتان نزدیک نشوید.
  • همچنین راه دیگری که می‌توانید بر اساس آن بگویید یک آژانس دیجیتال مارکتینگ، خوب، متوسط یا بد است از طریق پیشنهادهای دیگران است. از دوستان و آشنایان خود که در این زمینه فعالیت داشته یا فعالین این عرصه را می‌شناسند بپرسید. یا از‌ شبکه حرفه‌ای پیرامون خود در لینکدین پیشنهادهای لازم در این عرصه را بگیرید.

 

نکته: اگر در پی همکاری با آژانس‌های خارجی کمتر شناخته شده‌ای هستید که پیشنهادها اغوا کننده‌ای ارائه می‌کنند؛ باید توجه داشته باشید آن‌ها با وجود اینکه قیمت‌های نسبتاً اندکی را پیشنهاد می‌کنند اما عملاً ممکن است علاوه بر خدمات ضعیف، تفاوت‌های زمانی نیز باعث مشکلات متعددی شود.

توجه به مجموعه این موارد، می‌تواند به توسعه کسب و کار شما کمک کند؛ اما باید توجه داشته باشید که خدمات دیجیتال مارکتینگ معمولاً دیربازده بوده و نیازمند صبر و بردباری بیشتری است. باید همواره این نکته را مد نظر داشت که هزینه‌های فعلی سرمایه‌گذاری برای آینده کسب و کار شماست.

اگر هنوز آژانس دیجیتال مارکتینگ موردنظر خود را پیدا نکرده‌اید پیشنهاد می‌کنیم به صفحه بررسی «شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ» مراجعه کنید  تا انتخاب بهتری داشته باشید و امتیاز و نظرات کاربران مختلف را درباره هر شرکت مطالعه کنید.

ثبت نظر