عناوین:

  • مزایای خرید از سوپرمارکت‌های آنلاین
  • ویژگی‌های یک سوپرمارکت آنلاین خوب

اگر سوپرمارکت آنلاین شما این ویژگی‌ها را ندارد در حال هدر دادن وقت و پول خود هستید؟

تیر 3, 1399
خرید از سوپرمارکت آنلاین

حوصله بیرون رفتن از خانه را ندارید یا سرتان آن قدر شلوغ است که زمانی برای خرید نیازهای روزمره‌تان باقی نمی‌ماند؟ می‌خواهید زمان خود را برای امور دیگری ذخیره کنید، یا در دوران همه‌گیری کرونا خروج از خانه به شما حس اضطراب و آشفتگی می‌دهد؟ در هر صورت خرید از یک سوپرمارکت آنلاین خوب و شناخت ویژگی‌های آن می‌تواند برای شما انتخابی جذاب محسوب شود.

لم دادن روی کاناپه، انتخاب اجناس از کامپیوتر یا گوشی موبایل که ساعاتی بعد درب منزل به شما تحویل داده می‌شود، می‌تواند تجربه‌ای جدید، جذاب و مطلوب باشد. اما گاهی مشکلاتی در فرایند خرید اینترنتی ایجاد می‌شود که باعث دلسردی افراد از این اتفاق جدید می‌شود. برای تجربه یک خرید مطلوب که در نهایت احساس رضایت را در شما ایجاد کند با مای‌اینسایت همراه باشید تا مهمترین ویژگی‌های سوپرمارکت آنلاین خوب را شناخته و بتوانیم از میان سوپرمارکت‌های موجود بهترین آن‌ها را انتخاب کنیم.

 

مزایای خرید از سوپرمارکت‌های آنلاین

مشکلات خرید از فروشگاه‌ها موجب شده تا هر ساله بر تعداد کسانی که روش‌های خرید آنلاین را به روش‌های قدیمی‌تر ترجیح می‌دهند، بیشتر شود. خرید از یک سوپرمارکت آنلاین خوب می‌تواند دارای مزایای بسیاری باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

 

۱− صرفه‌جویی در زمان

اگر شما خریدار محصولات به شیوه حضوری باشید هر هفته ساعت‌ها از زمان شما صرف خرید از فروشگاه‌های مختلف می‌شود. زمانی که صرف انتخاب بهترین فروشگاه، رانندگی به سمت محل قرار گرفتن فروشگاه خرید و بازگشت به خانه می‌تواند فرایندی فرساینده باشد.

با خرید از سوپرمارکت آنلاین شما می‌توانید حتی بدون ترک صندلی خود در تب‌های مختلف مرورگر خود همزمان چندین فروشگاه آنلاین را مورد بررسی و مقایسه قرار داده و یک سوپرمارکت آنلاین مناسب پاسخگویی به نیازهای خود را انتخاب کنید.

 

صرفه‌جویی در زمان

۲ صرفه‌جویی در هزینه‌ها

وقتی برای خرید چند جنس مورد نیاز خود به هایپرمارکت‌ها مراجعه می‌کنی هنگام خروج از فروشگاه ملاحظه می‌کنیدسبدی پر از اجناس غیرضروری در دست دارید. طراحی هایپرمارکت‌ها و فروشگاه‌های بزرگ به نحوی است که شما را به خرید هر چه بیشتر ترغیب کند. اما با خرید آنلاین معمولا تنها اقلام مورد نیاز جستجو می‌شوند و به این طریق می‌توان باعث صرفه جویی در بسیاری از هزینه‌های غیرضروری شد.

 

۳− جلوگیری از خستگی

بعد از بازگشت از یک روز خسته کننده کاری وقتی با یخچال خالی مواجه می‌شوید دیگر لزومی ندارد در شرایط خسته کننده روحی و جسمی به فروشگاه مراجعه کنید کافی است با رفتن پای گوشی یا لپ‌تاپ خود  اجناس مورد نیاز را در اسرع وقت درب منزل تحویل بگیرید.

 

مادر خسته از کارهای خانه

 

۴− می‌توانید از هر جا که هستید خرید کنید

برای خرید از فروشگاه‌های آنلاین می‌توانید از هر نقطه‌ای که به اینترنت متصل هستید خرید کنید و تفاوتی میان محل کار و خانه و ماشین و کافه‌ای که پاتوق هر روزه‌تان است وجود ندارد.

 

ویژگی‌های یک سوپرمارکت آنلاین خوب

در حالی که بسیاری از مردم تلاش می‌کنند بیشتر خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام دهند صاحبان کسب و کارهای نیز باید دقت داشته باشند ویژگی‌های سوپرمارکت‌های آنلاین آن‌ها به نحوی باشد که تجربه خرید را برای مشتریانشان مطلوب‌تر بسازد:

 

۱− سازگاری با انواع گوشی‌ها

فارغ از این که افراد از چه نوع گوشی، لپ‌تاپ، کامپیوترهای شخصی و.. برای دسترسی به سایت یک فروشگاه آنلاین استفاده می‌کنند، الگوی طراحی سایت و ویژگي‌های آن باید پاسخگوی نیازهای همه کاربران بوده و در هر زمان و مکانی  در دسترس باشد. این که یک وبسایت و محتوای آن در تمامی دستگاه‌هایی که به اینترنت دسترسی دارند بدون هیچ مشکلی قابلیت دسترسی داشته باشد بسیار مهم است. خریداران نیاز دارند تا به همه ویژگی‌های یک وبسایت در دستگاه‌های موبایل خود نیز همانند کامپیوترهای شخصی خود دسترسی داشته باشند.

 

۲− ارسال رایگان یا ارسال با کمترین هزینه

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته در ایالات متحده آمریکا ۸۱٪ خریداران ارسال رایگان را مهم‌ترین جنبه انتخاب یک فروشنده آنلاین می‌دانند. موارد دیگر مربوط به هزینه‌های ارسال کالا مثل امکان محاسبه هزینه‌های ارسال در مراحل اولیه خرید نیز از مواردی است که بسیار مورد توجه کاربران قرار دارد.

بسیاری از سبدهای خرید دقیقا به دلیل اضافه شدن هزینه ارسال کنسل می‌شود. این از ویژگی‌های اساسی خرید آنلاین است که دست خریداران برای تجدید نظر در گزینه‌های خرید خود باز بوده و بسیاری افراد در میانه راه در خرید خود تجدید نظر کرده یا به طور کلی پشیمان می‌‌شوند. همین مطالعه گزارش می‌دهد که ۵۸٪ خریداران تلاش می‌کنند با افزودن اقلامی به سبد خرید خود هزینه ارسال خود را رایگان کنند.

 

ارسال رایگان

 

یک سوپرمارکت آنلاین خوب می‌تواند با انتخاب یک فرمول مناسب مشتریان خود را به افزایش میزان خرید خود برای رایگان شدن هزینه ارسال ترغیب کند. یا بالعکس سوپرمارکتی که در انتخاب سطح رایگان شدن سبد خرید خود اشتباه کند با سبدهای پر نیمه رها شده بسیاری مواجه خواهد شد.

 

۳− تجربه مطلوب در جستجو و استفاده از سایت فروشگاه

باید میزان کاربر پسند بودن سوپرمارکت آنلاین را بررسی نمود. یک سوپرمارکت آنلاین خوب باید به شکلی طرح‌ریزی شده باشد که خرید آنلاین را تبدیل به فرایندی ساده‌تر از خروج از خانه و خرید از فروشگاه‌های دیگر کند. طراحی سایت و نرم‌افزارهای مورد استفاده باید به گونه‌ای باشد که فرایند جستجو در سایت را به فرایندی در دسترس و راحت کند.

اگر پلتفرم مورد استفاده شما به گونه‌ای است که ابزارهای مورد نیاز را در اختیارتان قرار نمی‌دهد نیاز به ارتقای آن دارید. زیرساخت‌ها و طراحی سایت باید به خریداران فروشگاه این امکان را بدهد که به راحتی چیزهای مورد نیاز خود را بیابند، جستجو کنند و خرید خود را انجام می‌دهند.

تجربه گشت و گذار و جستجو در سایت یا اپلیکیشن در خرید آنلاین بسیار قابل اهمیت است. عملکرد جستجو نیز باید به گونه‌ای باشد که به مشتریانی که اسم صحیح و کامل محصول مورد نیاز خود را نمی‌دانند نیز راهنمایی و پیشنهادات لازم را انجام دهد.

 

۴− تصاویر زیبا و جذاب

در فضای اینترنت و سوپرمارکت‌های آنلاین، یک تصویر مناسب می‌تواند به اندازه هزار کلمه ارزشمند است و  بر مشتریان تاثیرگذار باشد. تصویر محصول موجود در یک سوپرمارکت آنلاین می‌تواند منجر به فرار کاربران سایت و اپلیکیشن شده یا آن‌ها را به خرید ترغیب کند.  از آن جایی که در این فروشگاه‌ها افراد نمی‌توانند محصولات خود را به صورت فیزیکی مشاهده، لمس یا امتحان کنند، ارائه تصویر واضح و مطلوب از محصولات می‌تواند در اطمینان بیشتر آن‌ها به خرید محصول کمک کننده باشد.

تصاویر باید از زوایای مختلف گرفته شده باشد تا ایده کامل‌تری از محتوای محصول به دست دهد. علاوه بر مشاهده از زوایای مختلف باید امکان بزرگنمایی، تصاویر چندگانه و.. وجود داشته باشد.

البته این بدان معنا نیست که باید در ارائه تصویر محصولات اغراق شود. چنین اقدامی می‌تواند منجر به گمراهی و فریب خریداران شده و با ارائه تجربه خرید نامطلوب احتمالا یک مشتری از آن فروشگاه از دست می‌رود.

 

۵− توصیف کامل از محصولات

فروشندگان آنلاین در بسیاری موارد توضیحاتی از یک محصول را می‌فروشند که با نیازها یا امیال کنونی مخاطبان خود در این لحظه همخوانی دارد. در سوپرمارکت‌های آنلاین معمولا فروشندگان آنلاینی وجود ندارند که شرایط و ویژگی‌های محصولات را در ارتباطی متقابل به خریداران توضیح دهند (اگر چه معدود فروشگاه‌هایی ممکن است دارای لایو چت فعال باشند)، در نتیجه کالاهای در معرض فروش باید دارای توضیحات کاملی باشند که جای بهترین فروشنده یک فروشگاه را بگیرند. توصیفات کامل و واضحی که نیاز کاربران به خرید را بر می‌انگیزد.

مواردی مثل تاریخ تولید و انقضا، ابعاد محصول، وزن کالا، نوع ضمانتنامه، مصارف کاربردی آن محصول باید در توصیف از یک محصول ارائه شود. برای محصولات غذایی باید ترکیبات موجود در محصول نیز مورد اشاره قرار گیرد تا تجربه خرید را برای کسانی که دارای محدودیت‌هایی در مصرف برخی کالاها هستند راحت‌تر شود.

 

۶− نظرات مشتریان در مورد محصولات

بررسی انجام شده نشان می‌دهد ۸۸٪ مصرف کنندگان و خریداران در فضای مجازی گفته‌اند که به نظرات کاربران فضای مجازی اندازه پیشنهادات شخصی اعتماد دارند. یک سوپرمارکت آنلاین خوب ضرورت دارد تا فضایی برای ارائه نظرات دیگر کاربران درباره محصولات خود ارائه نماید. مخاطبان این سوپرمارکت‌ها تمایل دارند از تجربه افرادی که قبلا از این محصولات استفاده کرده‌اند مطلع شوند.

 

نظرات کاربران از ویژگی‌های سوپرمارکت‌های خوب

 

نظرات کاربران محلی برای انتشار پیشنهادات دوستانه و صمیمانه مدیران سوپرمارکت‌های آنلاین شده و به عنوان شیوه‌ای موثر برای افزایش فروش محصولات محسوب می‌شود. سوپرمارکت‌های آنلاین همچنین می‌توانند ویدئوهای ارسالی کاربران درباره تجربه و نحوه استفاده از محصولات را در بخش نظرات قرار دهند تا خریداران رابطه ملموس‌تری با محصولاتی که قصد خرید آن را دارند برقرار کنند.

 

۷− امکان بررسی سریع به عنوان کاربر میهمان

از دلایل اصلی امتناع افراد از خرید از فروشگاه‌های حضوری عدم تمایل آن‌ها به ایستادن در صف صندوق‌ها و صف‌های ورود و خروج به پارکینگ است. بسیاری از سوپرمارکت‌های آنلاین از افراد هنگام ورود به سایت درخواست می‌کنند که فرایند فرسایشی ثبت نام در سایت را انجام دهند و این فرایند موجب اتلاف وقت مراجعه کنندگان و گاهی پشیمانی آن‌ها از ادامه فرایند خرید از فروشگاه مذکور می‌شود.

پس فروشگاه‌های آنلاین باید تلاش کنند قبل از انجام فرایند خرید درخواست تکمیل مشخصات را از کاربران خود نداشته باشند تا از به تاخیر افتادن فرآیند خرید مشتریان خود جلوگیری کنند.

برای بررسی دقیق‌تر سوپرمارکت‌های آنلاین و انتخاب مطلوب‌ترین آن‌ها پیشنهاد می‌کنیم به صفحه بررسی «سوپرمارکت‌های آنلاین» مراجعه کرده و وجود یا فقدان ویژگی‌های یک سوپرمارکت آنلاین خوب در هر کدام از سوپرمارکت‌های آنلاینی که در کشور فعالیت می‌کنند را ملاحظه نمایید.

 

ثبت نظر